باغ وحش

please select your language

باغ وحش

please select your language

همسترررررررررررررررررررر

عنوان : بیماری های شایع در بین همستر ها

http://kaftarbazan.blogsky.com/

همسترها حیوانات کوچکی هستند و به این خاطر بروز بیماری و عدم توجه به آنها میتواند این حیوانات دوست داشتنی را به سوی مرگ سوق دهد . همستر ها میبایست هر روز از لحاظ بدنی و رفتاری مورد بررسی قرار گیرند . کوچکترین تغییر میتواند یکی از علائم اولیه ی بروز بیماریها باشد . همستر خود را زمانی که بیدار و فعال هستند یعنی در ابتدای شب و نزدیک به صبح زود مورد بررسی قرار دهید . قصد دارم شما را با انواع بیماری های همستر ها آشنا کنم . در این پست به توضیح بیماری Wet tail خواهیم پرداخت .  

 

بیماری وِت تیل (Wet tail) یک بیماری باکتریال روده ای و در عین حال قابل سرایت از یک همستر به همسترهای دیگر میباشد . این بیماری در واقع مقدمه ی ابتلا به اسهال های شدید و خطرناک است . این بیماری معمولا بین سنین 3 تا 6 هفتگی رخ میدهد اما در همسترهای مسن تر نیز بوجود می آید که میبایست هر چه زودتر درمان شود ، در غیر اینصورت به مرگ حیوان منجر میشود .  

http://kaftarbazan.blogsky.com/

نشانه ها :  

  • خیس و کثیف بودن دم  ، زیر شکم و اطراف مقعد و بد بو بودن این ناحیه ، موی این ناحیه از بدن حیوان بصورت به هم چسبیده در می آید .   
  • نا توانی حیوان در تمیز کردن این ناحیه 
  • چشمان گود رفته و بیحال 
  • حیوان در ناحیه ی شکم خود دچار درد خواهد بود بنابر این نسبت به این ناحیه حساس میشود 
  • ضعف و بیحالی
  • از دست دادن اشتها و انرژی 
  • کج خلقی و عصبانیت و زود رنجی 
  • در هنگام حرکت بیشتر به حالت قوز کرده حرکت میکند 
  • برآمدگی روده و مقعد  

در صورت مشاهده ی چنین علائمی فورا حیوان را نزد پزشک ببرید تا بوسیله ی آنتی بیوتیک های مورد نیاز مورد دارو درمانی قرار گیرد در غیر اینصورت حیوان بیش از 48 ساعت دوام نمی آورد .  

گفته شده که دلیل ابتلاء همسترها به این بیماری وجود استرس است مخصوصا در همسترهایی بیماری وت تیل که به تازگی از شیر مادر گرفته شده اند . برای پیشگیری از ابتلاء همستر به بیماری وت تیل میبایست حیوان را در آرامش کامل نگهداری کنید ، بخصوص زمانی که نوزاد همستر را به تازگی خریداری کرده و به منزل می آورید . در روزهای اول سعی کنید همستر را زیاد در دست نگیرید و اجازه دهید که با محیط جدید آشنا شود . در صورت مبتلا شدن حیوان به این بیماری آب بدن او به شدت کم میشود پس مراقب باشید که آب کافی به بدن حیوان میرسانید . اگر بیش از یک همستر دارید ، همستر بیمار را تا زمان بهبودی از سایرین جدا کنید تا همستر های دیگر نیز مبتلا نشوند. 

 


عنوان : دلایل تورم یا ایجاد نفخ شکم در همسترها چیست ؟


 چند علت در ایجاد تورم و نفخ شکم همسترها وجود دارد . در زیر به بررسی علل این موضوع میپردازیم . 

http://kaftarbazan.blogsky.com/

1)  یبوست : 

مانند انسانها و بسیاری از حیوانات دیگر همسترها نیز گاهی دچار یبوست میشوند کـه می تواند یکی از دلایل تورم یا نفخ شکم آنها باشد . علائم ایجاد تورم و نفخ شکم در همسترها شامل موارد زیر میباشد:  

  •   کم شدن مقدار مدفوع حیوان  
  •   فشار زیادی که به حیوان در موقع دفع مدفوع وارد میشود  
  •   حیوان موقع حرکت بطور خمیده حرکت میکند 

در صورت بروز چنین مشکلی میبایست تا زمان بهبود یافتن حیوان مقدار سبزی و میوه و بخصوص کاهو و خیار در رژیم غذایی حیوان بیشتر شود که در این صورت مقدار آب مصرفی نیز افزایش می یابد و مشکل حیوان برطرف میشود . توجه داشته باشید که جلوگیری از ابتلاء حیوان به یبوست آسانتر از درمان کردن آن میباشد . 

 

2)  وجود کیست یا غده : 

اگر نشانه ای از یبوست یافت نشد و اقدامات شما در این زمینه تاثیری نداشت دلیل دیگر در بروز تورم شکم همستر میتواند وجود کیست یا غده باشد . اگر متوجه وجود چنین موردی شدید فورا به پزشک مراجعه کنید . 

http://kaftarbazan.blogsky.com/

3)  بروز بیماری آمیلوئید:  

بر اساس گفته ی بیمارستان هیلتاپ ، آمیلوئید ( حالتی که در آن پروتئین در بدن انباشته میشود و بیشتر در همستر هایی با سن بالا رخ میدهد ) نیز میتواند باعث ایجاد تورم در شکم همستر شده که بیشترین تاثیر را بر روی کلیه و جگر حیوان میگذارد .  

از دیگر علائم بروز آمیلوئید در همستر وجود مشکل در دفع ادرار ، از دست دادن اشتها و از دست دادن موی بدن میباشد . در صورت بروز آمیلوئید تنها راه درمان مراجعه به پزشک میباشد . 

 

 

از تمامی دوستان خواهشمندم قانون کپی رایت را رعایت فرمایند.


 

پاسخ به سوال

سلام مایک جفت فنچ داریم که الان بعد از ۴ماه هنوز تخم گذاری نکردند وهر چقدر فنچ نر با ادب وبا شخصیت است اما ماده خیلی پر جنب وجوش واذیت کار است ونر را خیلی لذیت می کند وحتی یکبار نر ما را زخمی کرده بود.برایش لانه پلاستیکی گذاشتیم تا بچه دار شوند ولی هیچ خبری نیست.


سلام.... فنچ یک پرنده خانگی هستش که به راحتی می توان از آن تخو کشید و بچه دار شد.اما شاید یکی از مشکلات شما رعایت نکرند قوانین خانه و یا انتخاب نر و ماده می باشد و این دلیل بر آن هست..شما با مطالعه قسمت فنچ که در همین وبلاگ قرار دارد به مشکل خودپی می برید چون شما یک سوال کلی پرسیده اید و هیچ توضیحی در مورد نر خود نداده اید با تشکررررررررر

عید فطر بر تمامی مسلمانان جهان مبارک باد

عید فطر بر تمامی مسلمانان جهان مبارک باد.................................

پاسخ به سوال محمد

سلام امیر حسین جان من به فایتر خیلی علاقه دارم و خونه حدود ۱۰ فایتر دارم نزدیک ۸ ماهه که پشت سر هم تکثیرشون میکنم .خندت میگیره بگم از چند هزارتا لارو فقط یکی بزرگ کردم . مشکل من اینه که تمام این روشا که واسه تغذیه گفتی واسه من جواب نمیده (یا من نمی تونم)شاید من فکر میکنم اصولش رو میدونم که در اصل نمیدونم.اگه زحمتی نیست (تو رو خدا)کمکم کن .من ساکن یکی از شهرای اصفهانم اگه اشکال نداره یک شماره بهم بده زنگ بزنم راهنماییم کنی .مرسی منتظرم نذار


عزیز دل برادر مشکل کار شما در دو سه چیز هستش

1} ماهی های نر را از هم جدا نمی کنی و ماده ها هم از بچه ها جدا نمی کنی که این باعث درگیری ماهیانت با هم می شود دقت کن  برای هر 2 ماهی ماده یک نر کافیه و سعی نکن چندین نر را باهم نگه داری . اگر دقت کرده باشی در ماهی فروشی ها فقط 1 ماهی را در لیوان نگه می دارند

2} سعی کن کف آکواریم یک توده نخ کانوایی به صورت  کلاف با فضای باز بگذاری تا ماهیانت در اونجا بچه بریزند.


زمانی هم که بچه ها به دنیا امدن اب را تا مدتی گرم نگه دار

آموزش فیلتر شکن و معایب آن

بخش فیلتر شکن و پروکسی و وی پی ان روشهای سنتی و مدرن عبور از فیلتر (ترتیب از سنتی به مدرن) :
1- استفاده از سایتهایی که می بایست آدرس اینترنتی مان را در آن وارد کرده و کلید Enter را بزنیم تا سایت باز شود (نقات ضعف: سرعت پایین - یوزر و پسورد ها و اطلاعاتمان امنیت ندارد و قابل هک شدن است - خود این سایتها نیز فیلتر میشوند)
2- استفاده از نرم افزار هایی (فیلتر شکن هایی)از قبیل FreeGate و UltraSurf و James Marshall CGI-Proxy و PHProxy و GPass و Onespeed و JAP و ... که بر اساس پروتکل پروکسی اقدام به تغییر آی پی و در نتیجه عبور از فـ.یـ.لـ.تـ.ر می کردند (نقات ضعف: سرعت پایین - هماهنگ نبودن با برخی مرورگرها - امنیت پایین یوزر و پسوردها و اطلاعاتمان و قابل هک شدن اطلاعات، همانطور که چندی پیش فاش شد که یکی از همین نرم افزارها مخصوص همین کار ساخته شده است - فیلتر شدن این نرم افزارها در شرایط خاص مانند مواردی که بحث امنیت ملی در میان است )
3- استفاده از پروکسی ها برای تغییر آی پی و در نتیجه عبور از فیلتر (نقات ضعف: معمولا اگر رایگان باشد سرعت پایینی دارند - امنیت پایین اطلاعات و قابل هک شدن اطلاعات - مسدود و فیلتر شدن برخی از پورت های پروکسی در شرایط خاص مانند مواردی که بحث امنیت ملی در میان است)
4- استفاده از وی پی ان برای افزایش امنیت اطلاعات و تغییر آی پی و در نتیجه عبور از فیلتر (نقات ضعف: مسدود و فیلتر شدن پورت های  L2TP و PPTP و SSTP و IKEv2 در شرایط خاص به خصوص در زمان انتخابات و مواردی که بحث امنیت ملی در میان است)
5- استفاده از نرم افزارهایی که بر اساس وی پی ان و تونل عمل کرده و آی پی را عوض کرده و در نتیجه عبور از فیلتر را امکان پذیر میکند.