باغ وحش

please select your language

باغ وحش

please select your language

تبادل لینک

تبادل لینک رمز موفقییییییت

سلام از نظرات بی شمار شما تسکر می کنم.......نظر دادن بهترین بهترین اعمال است امام....

شرایط نگهداری کاسکو

1- تغذیه جوجه کاسکو شامل تخم آفتاب گردان، انواع بذور و میوه جات و سبزیجات می باشد و در میان غذاهای انسانی هر غذایی که شامل روغن و ادویه جات نباشد قابل مصرف می باشد.

2- دمای 25 درجه اتاق بهترین دما برای کاسکو است و دمای زیر 18 درجه و بالای 35 درجه سانتیگراد برای کاسکو خطرناک است.

3- آفتاب بیش از 20 دقیقه برای کاسکو خطرناک است و بیشتر ترجیح می دهد در سایه باشد.

4- استفاده از 2سی سی مولتی ویتامین انسانی در ظرف آب برای یکروز در میان مفید است.

5- استحمام فقط با آب ولرم و بدون استفاده از مواد شوینده هفته ای دو بار مفید است.

6- تدارک دیدن وسایل بازی و لوازم جویدنی کاملا بهداشتی و بدون مواد شیمیایی لازم است.

7- تنها گذاشتن بیش از 24 ساعت باعث بروز رفتارهای روانی در کاسکو می شود

کاسکو

اطلاعات کلی در مورد طوطی خاکستری آفریقایی (کاسکو) 

 

کاسکوی دم قرمز   Congo

کاسکوی دم قرمز   Congo

کاسکوی دم سیاه   Timneh

 

 

پراکندگی جغرافیایی

کاسکو بیشتر قسمتهای افریقای مرکزی در کمربندی وسیع از جزایر گینه تا شمال غربی تانزانیا و کنیا یافت میشود

معرفی و شناخت بهترین پرنده سخنگو
نگهداری پرندگان زینتی یک سرگرمی دیرینه است که هزاران سال قدمت دارد و روز به روز رو به گسترش است. طوطی ها بسیار گران قیمت هستند و این تصادفی نیست علت های زیادی دارد یکی اینکه نگهداری این پرنده ها نسبت به سگ و گربه ... که ممکن است مشکلاتی را در پیش داشته باشند ندارد و نگهداری از پرنده کمی اسان تر است و این پرندگان می توانند به صورت مونس و همدمی واقعی برای انسان درایند.طبیعت سازگار و مطیعی دارند و می توانند با شباهت فوق العاده زیاد و حیرت اوری صدای انسان و یا سایر صداها مثل زنگ تلفن. ایفن . دزدگیر ماشین صدای پرنده های دیگر وبسیاری از صداهای اطراف خود را تقلید می کنند!. طبق تحقیقات محققان که در کشورهای مختلف به انجام رسیده نگهداری پرندگان زینتی اثرات مفیدی بر روی جسم و روان صاحبان خود در هر گروه سنی می گذارد.
نگهداری این پرنده ها در این دنیای پر استرس برای صاحبان خویش ارامش چه از لحاظ جسمانی و چه روانی به ارمغان می اورد.
طوطیها بخاطر استعداد تقلید و یاد گیری خارق العاده خود نسبت به سایر جانوران وضعیتی استثنایی دارند. علاوه بر ان زیبایی و رفتار برخی از انواع انها بی شک بسیاری از افراد را که رابطه چندانی با جانوران ندارند را هم تحت تاقیر قرار می دهد.برخی از انواع طوطی ها خصوصا خاستری(کاسکو)کاکادو. امازون.ارا . ماکائو و... به مرور به عنوان عضوی از خانواده در امده و وابستگی زیادی نسبت به انسان پیدا میکنند . انان قادرند مشکلترین جملات و حرکات را اموخته و در جای خود از ان استفاده کنند.بعضی حتی نقش نگهبان منزل را در غیاب صاحب خود به عهده میگیرند.
 
طول عمر
یک طوطی به طور معمول چندین دهه عمر می کند که بعضی ها معتقدند طوطی ها تا 100سال و حتی خیلی بیشتر از اینها هم عمر میکنند. و جا داره اشاره ای هم به عمر کلاغ داشته باشیم که این پرنده دوست داشتنی و باهوش هم طول عمر بسیار زیادی دارد. اگر از کاسکو در شرایطی مناسب و خوب نگهداری کنید تا اخر عمر باشما خواهد بود.
 
نگهداری از پرنده هایی نظیر کاسکو  مرغ مینا ، کاکادو ، آرا و... چندان اسان نیست و این جانب که نویسنده این سایت هستم تجربه در نگهداری انها را دارم . اگر وقت و حصله کمی دارید نگهداری از انها پیشنهاد نمی شود. اما می توانید پرنده های کوچکتری مانند عروس هلندی و مرغ عشق و فنج و... را انتخاب کنید (به صورت جفت)
 
اگر به دنبال همدمی واقعی هستید که تمام عمر وفادار باشه پیشنهاد میکنم کاسکو را انتخاب کنید چون هم در دسترس است هم از هوش بالایی برخورداره.
 
کاسکوی جوان گران قیمت تر است اما پیشنهاد میشود اگر قصد خرید دارید پرنده جوان را انتخاب کنید.
 
کاسکوی جوان قدرت یادگیری بیشتری دارد و دردسر کمتر.
 
اسباب بازی های مفید و ضروری
یکی از اسباب بازی هایی که خطری ندارد و برای کاسکو مفید هم هست میوه درخت کاج است ، زیرا جویدن میوه درخت کاج از رشد بیش از حد منقار جلو گیری می کند و سرگرمی خوبی هم می باشد برای کاسکو.
هیچ وسیله جدیدی را به یکباره به کاسکو نزدیک نکنید ممکن است باعث ترس در او بشود.
میبایست برای کاسکو هر چند روز یکبار شاخه ای از درختان میوه یا چنار و بلوط و... فراهم سازید تا خود را با ان مشغول بازی کند و با کندن پوست شاخه مواد مورد نیاز مهم بدن را هم به دست بیاورد فقط دقت داشته باشید شاخه درخت مورد نظر سمی نباشد.
طوطیها بیشتر به بالا و پایین رفتن از شاخه ها علاقه دارند یعنی خزیدن .طوطییان در خزیدن و عملیات اکروباتیک تبحر خاص دارند طوطی هایی که مانند کاسکو دم کوتاهی دارند استقامت چندانی در پرواز ندارند در عوض بهتر شاخه ها و...را بالا پایین میکنند.
این جانور با شعور را نباید همیشه در قفس نگاه ومحبوس ساخت و بلکه بایستی وسایل اشتغا ل طوطی و مرغ مینا را در خارج از قفس فراهم ساخته و در جهت امورشش کوشید.

 تصویری از یک کاسکوی کاملا رام و اهلی

خطرات

 

گفتنی است که کاسکو و دیگر طوطیهای بزرگ منقاری قدرتند دارند که به وسیله ان می توانند اسیب های جدی به اسباب منزل برسانند و حتی برای خودخطر ساز شوند مثلا سیم برغ را بجوند!!!

مراقب طوطی خود باشید هر شیئی را نباید در اختیار طوطی قرار دهید مثلا خودکار ! چون با منقار قدرتمند خود مغز جوهر خودکار که ماده ای سمی است را بیرون میاورد . کاسکوی اینجانب تا به حال چند بار تمام کلید های صفحه کلید کامپیوترم را بیرون کشیده ! باید بدانید که کاسکو  تمام عمر مانند یک بچه لجباز است!  خشونت هیچ فایده ای ندارد فقط کار و رابطه را بدتر خواهد کرد و جالب بدونید که کاسکو یک رفتار بد را حتی با گذشت مدتها در ذهن نگه میدارد.

 

همه چیز در معاشرت با پرنده خلاصه می شود

.به هیچ وجه از خشونت و فشار استفاده نکنید رمز موفقیت در همین نکته خلاصه شده است. اجازه دهید پرنده تان هر انچه را که توام با خرابکاری نیست انجام دهد مسلما اگر مایل باشید می توانید پرنده را در دست بگیرید اما صبر نمایید تا بدلخواه خود نزد شما بیاید مطابق تجربیا اینجانب طوطی تربیت شده خود اغلب مبادرت به این کار می ورزد.

طوطی انفرادی انسان را به عنوان جایگزین جفت خود تلقی می نماید. لذا معاشرت انسان برایش ضروریست . اگر در اطاق دیگری هستید پرنده تان احتمالا علاقه به همراه بودن شما دارد.این پرنده های باهوش در طبیعت نیز هر کاری را مشترکا انجام میدهند.

بسیاری از طوطیان کوچک و یا مرغ مینا که پرواز کننده خوبی هستند صاحبان خود را با پرواز همراهی میکنند. اما انواعی که تحرک کمتری دارند مانند کاسکو وطوطی های بزرگ دیگر روی شانه نگهدارنده خود جای میگیرند.

 

 

مقایسه دو تا از بهترین پرنده های سخنگو ( کاسکو & مرغ مینا )

مرغ مینا با انکه به خوبی کاسکو حرف زدن یاد میگیرد اما پرنده باوفایی نیست ! کاسکو و بسیاری از طوطی های دیگر کاملا وابسته به صاحب خود می شوند و صاحب خود را جفتی جدایی ناپذیر می دانند.

در ضمن مرغ مینا با انکه جسه ی کوچکتری نسبت به کاسکو دارد اما بیشتر ادرار می کند که بد بو هم هست اما کاسکو اینچنین نیست. 

 

جیره غذایی کاسکو

مغز دانه ها . میوه و سبزیجات . اینجانب بیشتر به کاسکوی خود تخمه افتابگردان (بو نداده بدون نمک) بلال تازه . یا ذرت خیس کرده در اب .گردو. سیب. گیلاس و انواع دانه ها را در اختیارش میگذارم. طوطی ها و مرغ مینا از خوردن غذاهای خوش مزه مورد نظرشان لذت میبرند و این راه بسیار خوبی برای تشویق پرنده برای حرف زدن و... است.

 

 

تعیین سن کاسکو 

کاسکو ها تا سن ۶ماهگی دارای چشمانی کاملا سیاه هستند بعد از ۶ماهگی  روبه دودی رنگ میرود سپس کمرنگتر شده و سفیدی دور مردمک چشم  پدید می اید. با گذشت زمان رنگ سفید چشم هم رو به زرد و پرتقالی میرود پرنده مسن جسه بزرگتری دارد و کمی عصبی است.

ضمنا کاسکوی چشم سیاه به خاطر سن کمش احتمال داره هنوز با اب و هوای منطقه ای که شما هستید عادت نکرده باشد و به همین خاطر احتمال مرگ یک جوجه کاسکوی چشم سیاه در این حالت می رود.

جوجه بسیار کوچک کاسکوی دم سیاه

جوجه بسیار کوچک کاسکوی دم سیاه

 

جوجه بسیار کوچک کاسکوی دم قرمز

جوجه بسیار کوچک کاسکوی دم قرمز

صداهای زیر رو برای کاسکوتون بذارید تا به حرف بیاد!

 

 

 

دانلود صدای حرف زدن کاسکو (طوطی خاکستری)

شاید شما تا به حال حرف زدن پرنده های سخنگو را ندیده باشید پس این بهترین موقع است که ۲ فایل صوتی زیر که بسیار کم حجم هستند را دانلود کنید و شگفت زده خواهید شد که ایا این صدای انسان است یا صدای پرنده؟

 

۱-صدای یک کاسکو که جملات و کلمات بسیار زیبایی می گوید (1.9MB)

 

۲- صدای یک کاسکوی دیگر که قسمتی از ترانه ای را می خواند (684KB)

 

کلیپ ها

 بنا به درخواست دوستان چند کلیپ از مکان تکثیر در اینجا قرار دادم

 

۱- سالن تکثیر و قفس های مخصوص جفت گیری (2.2MB)

 

۲- یک جفت کاسکو که رفتارهای جفت خواهی از خود نشان میدهند (2MB)