باغ وحش

please select your language

باغ وحش

please select your language

پاسخ علی دهقان

عالی بود بهتر از این وبلاگ ندیده بودم مرسی دوستان 

 

 

چشمات عالی میبینه علی جان

پاسخ به سوال آقا عرفان

باعرض سلام
من فروردین ماه امسال اقدام به خریداری یک شاه طوطی کردم که مبلغ 50 هزار تومان نیز پرداخت کردم .اما الان با گذشت 8 ماه طوطی این جانب سبزه در اومده و هیچ نشانی از شاه طوطی نیست..و پس از اعتراض این جانب فروشنده ادعا کرد که طوطی مورد نظر سبزه بوده و هیچ دروغی به من نگفته و چون جوجه استعداد یاد گیری را داره به ان مبلغ فروخته..
من از شما یک سوال دارم و ان هم این است که ایا جوجه طوطی ما که هم اینک 8 ماهه است حرف زدن یاد میگرد یا نه ؟؟  

 

پاسخ: 

دوست عزیز متاسفانه مدتی است که طوطی سبز گیران شده . طوطی که ۲۰ تومن بود شده ۴۵ تومن نمی دونم حالا از نظر قیمت به شما خوب داده یا نه... 

 

اما از لحاظ اموزش می توانید آموزشش دهید حتی مرغ عشق هم آموزش می بیند... 

طوطی سبز قابلیت سخن گفتن را دارد اما نیاز به صبر و تلاش شما دارد اما سعی خود را بکنید چون ژرنده خوبی به نظر می اید دارید...موفق باشید

پاسخ به سوال خانم پریسا

......................................................................................................... 

سلام نمیدونم نویسنده وبلاگ هنوز به اینجا سر میزنه یا نه که البته امیدوارم این نظر رو ببینه> دوست عزیزلطفا اینگونه روشهای با عرض معذرت
به دور از انسانیت رو در وبلاگ منتشر نکنید ، من خودم دو مرغ عشق دارم و برای اهلی کردنشان از هیچ کدام از این روشها استفاده نکردم و الان بعد از گذشت 5 ماه کاملا با من
صمیمی هستند
ولی افسوسس که ما انسانها می خواهیم که همه چیز رو به هر قیمتی شده تحت سلطه خود در بیاوریم آخه به من بگید کوتاه کردن پر این پرنده نازنین و نا امید کردنش از پرواز به صرف اینکه روی شانه شما بنشیند،
انسانیست؟؟!
آخه مگه جلب محبت و اعتماد زوری هم میشه ؟!! لطفا یکم پیش خودتون فکر کنید که با نگهداشتن این پرنده زیبا چرا باید به روز اون رو مجبور به کاری کرد؟ آیا اگه کسی شما رو بگیره و انگشتانتون رو قطع کنه اون هم فقط به خاطر اینکه مجبور به اطاعت از اون بشین کار درستی هبست؟ اگه میخواین این پرنده ها رو نگهداری کنید، زجرشون ندید به زور به خودتون عادتوش ندید ، پرنده کاملا
محبت رو درک میکنه اگه کمی صبور باشید میبینید که نیاز به هیچ کدوم از این کارهای به نظر من وحشیانه نیست .

پاسخ:::  

 

با سلام...

بنده هم با زجر دادن یک پرنده مخالفم...اما نکاتی هست که باید رعایت کرد.
1) شما هر حیوانی را که بخواهید دستی کنید نیاز به یک سری تمرینات و یکسری کارها دارد که یکی از این کارها نا امید کردن پرنده از پرواز می باشد که یک روش علمی هم می باشد....حال چه یک مرغ عشق باشد و یا چه یک کبوتر مهم این است که این یک روش می باشد...در ضمن شما پر را با بال اشتباه نکنید چون پر در پرنده همچون ناخن در دست انسان است که اگر شما بجز 2 یا 3 بال اصلی که شاه بال می باشد را نکنید نه دیگه درد داره نه رنج و بعد از مدتی دوباره در میاید و باز پرنده می تواند بپرد با این تفاوت که به شما عادت کرده است....ولی شخص من با کندن بال مرغ عشق مخالفم اما کندن بال کفتر و پرندگان بزرگ مشکلی ندارم...اما در کل بسیار خشحالم که شما با صبر پرنده خود را دست آموز کردین..برایتان آرزوی موفقیت می کنم.www.kaftarbazan.blogsky.com