باغ وحش

please select your language

باغ وحش

please select your language

آموزش بازی بسکتبال به طوطی

آموزش بازی بسکتبال به طوطی


هنگامی که طوطی شما با انواع مختلفی از اشیائی که می خواهید از آنها استفاده کنید آشنا شد می توانید آموزش ترفندهای تکی را آغاز کنید .


اجازه دهید که با یک ترفند محبوب یعنی قرار دادن توپ در سبد ( بسکتبال ) شروع کنیم .در مرحله اول طوطی باید توپ را به شما رسانده و آن را دقیقا بر روی کف دست شما قرار دهد . دست خود را در قسمت های مختلف میز قرار دهید بنابراین طوطی یاد خواهد گرفت که توپ را نه فقط به سمت شما بلکه به هر سمتی که دست شما قرار دارد برساند . سپس باید یک ظرف کوچک متناسب با اندازه توپ را جایگزین دست خود کنید . طوطی باید توپ را به شما برساند ولی اینبار شما باید دست خود را بالای ظرف نگه دارید و توپ را به سمت ظرف منحرف کنید .بنابراین توپ داخل ظرف خواهد افتاد.پس از چندبار تمرین با ضربه زدن به ظرف به طوطی نشان دهید که می خواهید توپ را در داخل ظرف قرار دهد .ظرف را در قسمت های مختلف میز قرار دهید و آهسته به آن ضربه بزنید تا طوطی یاد بگیرد توپ را جایی که شما به آن اشاره می کنید قرار دهد . اگر شما پایه بسکتبال داشته باشید می توانید از این به بعد از آن استفاده کنید .

do.php?imgf=13059853463 آموزش بازی بسکتبال به طوطی و کاسکو

ارتفاع سبد آن را طوری تنظیم کنید که بر روی میز قرار گیرد و طوطی باید توپ را در سبد قرار دهد . به تدریج ارتفاع سبد را بیشتر کنید بطوریکه طوطی مجبور شود توپ را بلند کند و آن را داخل سبد قرار دهد .من از سبدی استفاده می کنم که انتهای آن بسته است بنابراین طوطی می تواند ببیند که توپ در داخل سبد قرار دارد .

do.php?imgf=13060608711 آموزش بازی بسکتبال به طوطی و کاسکو

اگر انتهای سبد باز باشد توپ از آن خارج خواهد شد و مدت بیشتری طول خواهد کشید که طوطی با کاری که باید انجام دهد ارتباط برقرار کند . برای زیباتر کردن این ترفند مطمئن شوید که طوطی برای قرار دادن توپ در سبد آن را بلند می کند . اگر ارتفاع سبد کم باشد طوطی فقط توپ را در داخل آن قرار می دهد و در این حالت واقعا کار خاصی انجام نشده است .

در هنگام آموزش ترفند قرار دادن توپ در سبد به طور کلی به هیچ نشانه ی دیداری و کلامی خاصی نیاز نخواهید داشت .توپ را نزدیک سبد بر روی میز قرار دهید . معمولا طوطی فورا توپ را برداشته و آن را داخل سبد قرار می دهد . سپس توپ را از سبد دورتر و دورتر کنید تا طوطی پیروزمندانه آن را در طول میز به سمت سبد حمل کند در این حالت شما باید با خوشحالی او را تشویق کنید.پس از چند روز که طوطی شما این ترفند و سایر ترفندهای مربوط به بازگردانی اشیا را فرا گرفت ممکن است بخواهید تغییراتی در این ترفندها ایجاد کنید .ابتکار عمل به خرج دهید.


کیسی (طوطی کایکوی سر سیاه من ) توپ را به سمت سبد حمل می کند ، اسکواک ( طوطی کانور سر آبی من ) توپ را به سمت سبد آهسته آهسته پیش میبرد . پوپسی ( کانور گونه سبز کوچک ) برای رساندن توپ به سبد از نردبان بالا میرود. اکسینا ( طوطی سر شاهینی من ) در راه رسیدن به سبد ۳۶۰ درجه می چرخد .

do.php?imgf=13059853461 آموزش بازی بسکتبال به طوطی و کاسکو

برخی از طوطی ها برای رسیدن به سبد پرواز کرده و توپ را با خود حمل می کنند و آن را از بالا داخل سبد قرار می دهند . بنابراین برای ساخت ترفندهای متنوع و جالب روشهای مختلفی وجود دارد .اما اینها ایده های پیشرفته ای هستند قبل از اینکه این ترفندها را به او معرفی کنید منتظر بمانید که طوطی شما واقعا در انجام این ترفندها راحت باشد.

مترجم : سپیده

گرداونده :Honey

تربیت کننده : Tani Robar

منبع : www.parrot.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد