باغ وحش

please select your language

باغ وحش

please select your language

خوب به کفتر های خود برسید

تغذیه کبوترا

 

برای تغذیه ی کبوترا معمولاً از چند نوع دونه استفاده میکنن:گندم،ارزن،کوشه و ماشک.دادن گندم و کوشه و ماشک به کبوترا باعث سنگین شدن اونا میشه(کوشه و ماشک را معمولاً در هنگام جوجه کشی به کبوترا میدن)،ولی ارزن اونا را سبک میکنه.

در بهار که بهترین موقع برای جلد و عادتی کردن کبوتره معمولاً به کبوترا ارزن میدن تا کبوترا سبک بشن تا بشه تو تابستون باهاشون مسابقه داد.اما تو ماههای اول بهار گندم هم به نسبت یک به سه یا کمتر با ارزن ها مخلوط میکنن تا کبوترا قوه ی بیشتری بگیرن اما هرچی به ماههای آخر بهار نزدیک می شیم کم کم جیره ی گندم اونا را قطع می کنند.

توی تیر و اوایل مرداد به کبوترا ارزن میدن تا سبک بمونن و خوب بپرن.اما از این به بعد کم کم شروع به دادن گندم به کبوترا میکنن.در پاییز و اوایل زمستان که بهترین فصل جوجه کشی است به کبوترا دانه های مقوی مثل کوشه و ماشک میدن تا هم کبوترا روی فرم بیان و هم استخوان بندی جوجه هاشون خوب در بیاد.

در اواخر زمستان هم به کبوترا فقط گندم می دن.

اما در کل همیشه سعی کنید تنوع دانه را برای کبوترانتان در نظر داشته باشید.اگه زیاد به کبوترا یه دانه بدهید اونا بعد از مدتی از این دانه زده مشوند و در این جور مواقع برای مدتی برای کفترا تنوع دانه را بر قرار کنید.

هفته ای یک بار در آب کبوترا مولتی ویتامین بریزید و اون آب را24 ساعت بعد عوض کنید.

kaftar

 

نظرات 1 + ارسال نظر
فری یکشنبه 22 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 05:53 ب.ظ

سامو علیکم
خوبی داش امیر حسین
دمت گرم وبلایگت خیلی قشنگه خداییش حال کردم.
فقط یه اقایی بکن ایمیلتو بهم بده ممنون میشم
نوکرتم
خداحافظ

ممنونم ایمیلم
amirnmaz@yahoo.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد