باغ وحش

please select your language

باغ وحش

please select your language

جواب سوال سمیرا خانم

 سلام
ممنون از وب خوبتون
طوطی سبز من حدود یک هفته ای فضله ابکی داشت البته نه همه فضله هاش و مدتی هم بود که فضله هاش بوی بدی میداد تا اینکه به دامپزشک مراجعه کردم ایشان گفتند که طوطی من نیوکاسل داره و احتمال زنده بودنش کم
با تزریق واکسن به طوطی کاملا بی حال شده و دیگه حتی نه صوت میزنه نه حرف و کاملا هم بی اشتها شده در صورتی که تا قبل از تزریق واکسن اینطور نبود
نمیخوام که خودمو گول بزنم ولی باورم هم نمیشه پرنده من نیوکاسل بگیره چون با هیچ پرنده ای در ارتباط نبوده و من از نظر بهداشتی کاملا تحت نظرش داشتم
این بار هم کمکم کنید تا جان طوطیمو نجات بدم
دامپزشک براش قرص اکسی وت تجویز کرده تا 5 روز روزی 1/2 من از روز 3/29 مصرف رو شروع کردم ایا ادامه بدهم ؟
چه غذایی بهش بدم ؟
امکانش هست بیماریش چیز دیگه ای باشه اشتباه تشخیص داده باشه ؟
پودر مولی ویتامین تا چند روز توی آب خوراکیش باشه ؟
چند وقت یک بار به طوطیم مولتی ویتامین بدم؟
کمکم کنید تا جان طوطیمو نجات بدم
ممنونم

 

 

 

با سلام و متاسفم و ناراحت شدم که فهمیدم طوطی شما بیمار هست.. 

 

به نظر بنده اگر دامپزشک گفته که نیوکاسل داره حتما درست گفته. 

ولی به نظر بنده نیوکاسل شیوعش بین پرندگان بیرون خانه هست مگر این که پرنده خود را در هوای باز برده باشید...بنده بیماری نیوکاسل در بین کبوترها را دیدم که از بین 10 پرنده مریض یک الی 2 تاش خوب بشه و خیلیاشون هم می میرن....اگر قبل از بیماری واکسن می زد شاید الان مریض نبود..ولی الان که مریضه کاری جز درمان و مراقبت نمی توانید بکنید....تمامیداروهایی را که دامپزشک گفته بهش بدهید ولی من یک کبوتر داشتم که نیوکاسل داشت و شب کمی کره بهش دادم با اب اسپیرین که فردا حالش خوب شد و سالم ماند حالا نمی دانم روی طوطی هم جواب می دهد یا نه....باید امتحان کرد...خلاطه دعا کنید و مراقبت در ضمن زیاد سر به سرش نگذارید و نگیرینش سلامتی خودتان بهتر از پرنده است با تشکر باز هم برایتان تحقیق می کنم و خبرشان را بهتان می دهم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد