باغ وحش

please select your language

باغ وحش

please select your language

کبوتر یا کفتر

سلام من کفترم در مورد کفتر می نویسم وجک و داستان و.........ازشما کمک می گیرم در هرموری اخلاقی باشد بهتره نظرات شمادر وبلاگ ثبت می شودو.............................

                                                                     اطلاعاتی از کفتر

کفترتاری:کفتری را کفتر تار می گویندکه گم شده باشد یهنی منزل صاحب خودرا گم کرده باشد ودر هوا سرگردم باشد وشما اگر کفتر داشتید می توانید آن را بگیرید.شما باید یا کفتر بپرانید یا با ریختن آب ودونه در حیاط آن را به کف بنشانید.

کفتر جعل:کفتر را جعل گویند که شما چند وقتی آن را داشته باشید و وقتی آن را می پرانید دوباره برگردد والا اگر رفت تار می شود .

چگونه کفتری را جعل کنیم:اگر بچه باشد که راحتر است والا شما باید بال کفتر را بکشید یا با چسب(نخ)ببندید و یک ماه این طوری باشد و بگذارید تخم بگذارند(اگر جفت بودند)غذا بهش کوشه یا گندم بدهید و یه گل شور هم برایش در رست کنید وروش کوشه یا گندم بریزید.جا برای تخم گذاری داشته باشد.وبگذارید خودش بپره (برای اولین بار)اگر سوالی مانده از من بپرسید؟

نیوکاسل:شایعترین بیماری در بین کفترها نیوکاسل است. که از راه هوا این بیماری منتقل می شود و علایم آن ۱-چرخیدن بیش از حد سر کفتر ۲-نمی تواند درست پرواز کند۳-هی می افتد.

کفتر منبع آنفولانزا:کفتر به دلیل این که در هوا با پرندگان زیادی در تماس است منبع آنفولانزا است  و آنفولانزا از راه هوا می آ ید از این به بعد با دسکش دس به کفترهایتان بزنید.

اگر از بحثهای بالا سوالی مانده از من بپرسید<خجالت نکشید>

 

نظرات 2 + ارسال نظر
امیر جمعه 7 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 04:13 ب.ظ

خیلی زیباست متشکرم

area یکشنبه 29 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 10:23 ق.ظ http://porbazde.blogspot.com/

با سلام

دوست داری آمار وبلاگ خودت رو چند هزار برابر کنی و وبلاگت رو به میلیونها نفر معرفی کنی.
پس به ادرس زیر مراجعه کن :
htp://papati-link.blogfa.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد